Time flies in Vietnam

25 januari 2018 - Phu Quoc, Vietnam

Hi allemaal!

Let's go! Alle spullen zijn weer gepakt en klaar om Maleisië te verlaten. 2 januari vlogen we van Kuala Lumpur naar Hanoi (Vietnam). Daar aangekomen even wachten op ons visum en dan mogen we het land in! :) Aan het einde van de middag komen we aan bij ons hostel, nou ja niet echt een hostel, maar een home stay. Hele tocht om het te vinden, maar er hangt er een gezellig sfeertje.

In Hanoi zijn we twee dagen geweest. We hebben hier de Hoa Li prison bekeken. Indrukwekkend om te zien en een stukje geschiedenis van Vietnam is natuurlijk nooit verkeerd. De stad zelf is een grote bezienswaardigheid. De mensen, de cultuur en de chaos van het verkeer. Broodje ei eten bij een vrouwtje die dat klaar maakt op een campingstelletje. Misschien niet heel hygiënisch, maar wel erg lekker. Het weer viel een beetje tegen. Regenachtige en wat koudere dagen gehad (20 graden), maar dat betekende wel dat we sportief alles lopend konden doen. Het noorden van Vietnam vonden we matig dus op naar t zuiden!

Met de nachtbus naar Hue. Wat een belevenis weer. Wij als 'lange' Nederlanders in zo'n klein bedje haha. Hier wel erg mooie tempels gezien, een verlaten waterpark bezocht en dit natuurlijk allemaal op een scooter. Een dagje in Hue is lang genoeg dus pakken we de trein naar Da Nang.

Heerlijk, we stappen de trein uit en het zonnetje schijnt. Dat betekent dus naar ons hostel en lekker relaxen op het strand. Tijd om weer een beetje bij te bruinen. :) ‘s Avonds onder het genot van een biertje bekijken we hoe de Dragonbridge water en vuur spuwt. Na 2 dagen strand tijd voor Hoi An. Hier hangt een gezellige sfeer! Barretjes langs de rivier, lampionnen, markten en veel winkels. Met een tip van Amber hier kleding laten maken. Voor Ruth een jumpsuit en voor Esmee 2 jurkjes. Helemaal gelukkig! Favorite hotspot de avondmarkt, met veel eten. Veel mensen ontmoet die onze avonden uitermate gezellig maakten.

Na een paar dagen/lange nachten in Hoi An op naar Da Lat. Natuurlijk weer met de nachtbus. Wat een nare rit was dit! Veel bochten in de weg en een chauffeur die misschien wel voor de eerste keer reed.. We hadden hier een tof hostel: Europe Town. Elke avond family dinner, karaoke en veel gezelligheid. We hebben de Pongour en Elephant waterfall bezocht. Mega watervallen als je t ons vraagt. Daarnaast hebben we een canyoning tour gedaan. Abseilen van rotsen, watersliding, cliff jumping en abseilen van de waterval. Angsten zijn weer overwonnen. Helaas was er geen goede afloop voor Ruth. Ze was uitgegleden toen we liepen over de rotsen. PATS.. op haar gezicht gevallen. Tand door de lip, lip dik en haar tand zat los. Heel erg naar.. gelukkig viel het achteraf mee en had het erger af kunnen lopen. In de avond naar de nightmarket en de maze bar (een bar met een doolhof) heel gek! Haha. Hier voor het eerst in anderhalve maand weer aan de wijn, yeah!

Nu het weer wat beter gaat met Ruth gaan we door naar Mui ne. Kamperen! Wie had dat gedacht? We slapen in een tent bij de zee. Relaxed resort, bar, restaurant, strand met een kampvuur en anderen ontmoeten. De volgende dag naar de red sand dunes, heel tof, maar vergelijkbaar met de zandverstuiving thuis. Na onze eerste nacht in de tent konden we het kamperen niet meer aan. Het was veel ste warm in die tent. Dus de volgende nacht sliepen we in een dorm. Het leuke was wel dat we in de ochtend meteen een duik in de zee namen. Mui ne hadden we wel weer gezien, richting Ho Chi Minh City.

Onze avond begon behoorlijk naar. Het tasje die Esmee om had werd door een jongen op een scooter van haar afgetrokken! En met veel agressie. De tas knapte en weg was die. Gelukkig hadden we niet onze telefoons, paspoorten en creditcard erin zitten. Maar nog steeds erg vervelend. Morgen op naar de volgende plek. We willen hier geen dag langer blijven! Op weg naar Phu Quoc stoppen we in het dorpje Can Tho. We moesten erg vroeg ons bed uit om de markt op het water te bekijken. Met de sunrise in een bootje in Vietnam, dat wil toch iedereen? Genoten van het ontbijt en fruit van de markt. En daarnaast hadden we het gezelschap van Pam onze schipper.

Na Can Tho ging de reis verder naar het paradijs. We zitten nu een week hier op Phu Quoc. Zon, zee en strand! 30 januari is het tijd voor THAILAND, land nummer 3. Time flies when you’re having fun!

1. Omi:
    25 januari 2018
    Leuk om weer iets van jullie te vernemen. Fijn dat jullie genieten en ook enig ,leed, weten te overwinnen. Ver bij me vandaan, maar dichbij in mijn hart. Lieve groet voor beide🦋
  2. Harco:
    25 januari 2018
    Mooi om te lezen. Vietnam is erg mooi. Leuk om te horen dat je nog steeds kleding kan laten maken in Hoi An. Het jasje van wilde zijde ligt nog steeds in mijn kast
  3. Courtz-jes:
    25 januari 2018
    Gaaf Esmee, je maakt heel wat mee ! Heel veel plezier verder in Vietnam en straks in Thailand! We lezen geaag weer mee!