Thailand wat was je mooi!

6 maart 2018 - Bali, Indonesië

Hii allemaal,

Deze blog heeft even op zich laten wachten, we waren lekker druk met genieten. Ondertussen zijn we Thailand in gegaan, maar ook weer uit gegaan. En zoals jullie van ons gewend zijn, is er weer genoeg gebeurd. Allereerst, wat is Thailand een geweldig land! We begonnen in Bangkok, daar waren we veel te vinden in Khao San Road. Dè straat van Bangkok. Overdag kun je daar leuk shoppen en 's avonds komen de barren/clubs daar tot leven.

We zijn snel door gegaan naar Chaing Mai, het noorden van Thailand. Dit was het stadje met enorm veel tempels, om de 100 meter was er wel één te vinden. Hier hebben we een scooter gehuurd, zodat we de volgende dag naar Pai konden scheuren. Met onze backpacks op een scooter door de bergen heen rijden, wat een avontuur! Natuurlijk moet er altijd wat gebeuren en bij het eerste en beste plekje aangehouden door de politie. Zij vonden het nodig om ons 1000 bath af te troggelen, want ja twee blonde dames op een scooter kan natuurlijk niet haha. We wisten allebei niet wat er moesten verwachten, maar men wat was het gaaf. Het rond slingeren door de bergen, de omgeving en het uitzicht. Eenmaal in Pai aangekomen kwamen we in een super krakkemikkig huisje terecht. In de avonden koelde het snel af en bezochten we de nightmarket. Met speciale koffie, sushi en leuke hebbedingetjes. Natuurlijk mocht een enkelbandje met onze naam in het Thais niet ontbreken. Weer bij het huisje aangekomen, stond de deur open. Blijkbaar is er iemand op bezoek geweest zonder dat wij er waren. Wel een beetje raar, maar gelukkig hadden we alle spullen nog. Dat mocht niet weg nemen dat Esmee de rest van de avond nog panisch was. Morgen maar op zoek naar een ander hostel.

Gelukkig ook genoeg leuke dingen meegemaakt en gezien. Zo zagen we olifanten langs de weg, die we een bananentros hebben gevoerd. De hotspring, een natuur spa, in het National Park bezocht. Waar we heerlijk gebruik van hebben gemaakt.

De reis ging weer terug naar Chiang Mai. Dit keer hebben we er alles aangedaan om de politie te ontwijken. Op ons laatste dagje in Chiang Mai zijn we naar de Grand Canyon geweest, niet zo mooi als de echte natuurlijk. Hier hebben we een cliff jump gemaakt en heerlijk gezwommen.

Back to Bangkok! We krijgen bezoek vanuit Nederland, na twee maanden kunnen Rik en Esmee elkaar weer in de armen springen. Wat natuurlijk ook letterlijk gebeurde. We laten Rik de hotspots van Bangkok zien. Onder andere ook opgelicht worden door tuktuks, omdat we de toerist gingen uithangen. Lesje geleerd, we doen het voortaan, gewoon weer normaal, op eigen houtje. Zonsondergang bekeken bij de Wat Arun, dit is een super tof tempelcomplex.

Next destination. Heeeel vroeg in de ochtend met het vliegtuig naar Surat Thani en met de taxi naar Khao Sok. We hadden daar een boeking gedaan bij een bungalow midden in de jungle. Dat was te merken, want in de eerste nacht is er een aap op bezoek geweest. We werden wakker en de kamer was een chaos. Overal lagen de heerlijke dropjes die Rik mee genomen had, voor onze dropliefhebber Ruth. We hebben een wandeling gemaakt door het National park. Daar waren apen, watervallen en mooie rivieren te vinden. De volgende dag gingen we een jungle en boottour doen. Eerst met de boot naar de andere kant van het meer tussen de bergen. We hadden de overnachting in een bungalow op het water. Spullen droppen en de jungle in. Hier zijn we een gave grot in gegaan waar ook water in stond. Op sommige plekken kwam het water zelfs tot onze schouders! Voor het eten hebben we met z'n 3en de kano gepakt en zijn we enthousiast gaan peddelen. Na de eerste meter lagen we al in het water, oeps. We hebben de avond doorgebracht in de rust die de omgeving ons gaf. De volgende dag vroeg op voor een boottocht over het meer en nog een grot die we gingen bekijken.

We hebben de spullen weer ingepakt en op naar koh samui. Een lange reisdag met de bus, boot en taxi. In de avond kwamen we aan bij het hostel. Voor het eerst sinds lange tijd weer een overheerlijke pizza op! De avond sloten we af met een strandwandeling. In de ochtend hebben we scooters gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. We zagen tempels, watervallen en olifanten. Het was een toffe dag met veel indrukken..

.. tot de ellende begon. Onderweg terug kreeg Rik erge buikpijn en voelde hij zich erg ziek. Zo snel mogelijk terug naar het hostel en even liggen. De buikpijn en alles werd erger en erger..(ik zal jullie de details besparen). De ambulance werd gebeld toen Rik ook koorts erbij kreeg. Met de ambulance naar het ziekenhuis, aan het infuus en medicatie. De volgende dag ging het gelukkig beter en konden we weer het ziekenhuis uit. We zijn naar de nightmarket geweest en hebben in het donker nog een lichtgevende tempel bezocht. Terug naar het hostel, want dit keer voelde Esmee zich totaal niet lekker. Geloof het of niet, het zelfde gebeurde met Esmee als dat met Rik was gebeurd. Natuurlijk was Esmee eigenwijs en hebben we uren gewacht met de ambulance te bellen. Tot het echt niet meer ging. Na 2 nachten in het ziekenhuis aan de medicatie gelegen te hebben, voelde ze zich weer wat beter en konden we wéér gaan. Hopelijk zien we na deze keer geen ziekenhuis meer. De volgende dag terug naar Surat Thani, weg van dit eiland. Hier heeft Rik zijn laatste dagje gehad en heeft hij het vliegtuig terug naar huis gepakt.

Wij gingen door naar Koh Phi Phi. Een tropisch eiland waar we leuke barren hebben opgezocht en even zijn bijgekomen van de afgelopen week. Voor de sunset natuurlijk een tof viewpoint opgezocht. Onze laatste dagen waren in Aonang. We hebben natuurlijk weer een scooter gehuurd en naar een tempel gereden. Om deze tempel te zien moest je even 1237 traptreden lopen, maar dan had je natuurlijk ook wat. Het uitzicht was geweldig! Geen woorden verder meer voor. Thailand je was fantastisch en op naar Indonesië. Wat gaat de tijd toch weer snel. Nog 2 weken voor we weer naar huis moeten, ja moeten! Maar hier hebben we het liever niet over, Haha.

Liefs vanuit het warme, erg warme Bali

1. Lidy:
    5 maart 2018
    Wat een mooie foto's met hele mooie plekjes!! Geniet nog dubbel en dwars en een goeie terugreis!
  2. Jolanda:
    5 maart 2018
    Weer heel leuk geschreven meiden! Wat een avontuur. We hebben het er niet over, maar stiekem tellen wij de daagjes wel af......nog twee weken. Geniet ervan!!
  3. Elly Grit:
    5 maart 2018
    Geniet nog maar even, voor je het weet..
  4. Omi:
    5 maart 2018
    Aftellen meiden, maar ach het is hier ook mooi. Winterjassen uit, de vogels fluiten, bijen zoemen, de eerste gele vlinder gezien, kortom VOORJAAR. Kom terug, ik zie er naar uit. 🦋
  5. Rob Moerbeek:
    6 maart 2018
    Ik weet er alles van. Prachtig land.
  6. Alinda courtz:
    8 maart 2018
    wat maak je toch weer van alles mee, gaaf hoor ! Geniet van de rest-tijd !